Plastické houby, aneb není houba jako houba

Plastic mushrooms, or there is no mushroom like a mushroom

2021

suchý pastel na plátně

dry pastel on canvas

97 × 80 cm

120 400 CZK

DPH je účtováno podle zvláštního režimu dle § 90 zákona o DPH.

VAT is charged according to a special regime according to Section §90 of the Act of VAT.

Karolína Netolická

1993

Praha

Karolína Netolická studovala v letech 2013 - 2016 Vyšší odbornou školu uměleckoprůmyslovou v Praze na Žižkově náměstí a od roku 2016 do roku 2022 studovala AVU v ateliéru kresby Jiřího Petrboka. Doménou v její tvorbě je kresba suchým pastelem na plátno, viditelný je také její smysl pro kolorismus, kresebná jistota a zručnost, schopnost výtvarného myšlení. Pracuje s mnohovrstevnatými figurálními kompozicemi či zvířecími kompilacemi, zcela přirozeně inklinuje k velkému formátu. Ve svých kresbách se snaží o zachycení dvou odlišných, ale přitom na sobě závislých světů – staví proti sobě svět člověka a svět mimolidský (přírodu). Nejčastěji komparuje svět lidský a ptačí. Přírodu obecně vnímá jako ztracený domov, do kterého je možno se vrátit pouze pod podmínkou změny našeho dosavadního chování a panského postoje. V obrazech se bariéry či hranice mezi člověkem a přírodou snaží vyjádřit symbolicky pomocí lidských produktů současné doby. Skvěle pracuje s dekorem a její plátna připomínají spíš rozsáhlé předlohy k animovanému filmu.

Karolína Netolická studied at the Higher Vocational School of Applied Arts in Prague on Žižková náměstí from 2013 to 2016, and from 2016 to 2022 she studied at the AVU in Jiří Petrbok's drawing studio. The domain of her work is drawing with dry pastel on canvas, her sense of colorism, drawing confidence and skill, and the ability to think creatively are also visible. He works with multi-layered figurative compositions or animal compilations, quite naturally inclined to large format. In his drawings, he tries to capture two different, but at the same time interdependent worlds - he contrasts the world of man and the non-human world (nature). He most often compares the human and bird worlds. In general, he perceives nature as a lost home, to which it is possible to return only under the condition of changing our previous behavior and lordly attitude. In the paintings, the barriers or boundaries between man and nature are tried to be expressed symbolically by means of human products of the present time. She works brilliantly with decor, and her canvases are more like large-scale designs for an animated film.