Musíme projít skrz

We Have to Get Through

2024

olej na plátně

oil on canvas

180 × 130 cm

65 700 CZK

DPH je účtováno podle zvláštního režimu dle § 90 zákona o DPH.

VAT is charged according to a special regime according to Section §90 of the Act of VAT.

Kateřina Frgalová

1998

Kateřina Frgalová, aktuálně studující v ateliéru Malba (vedoucí Vladimír Véla) na FDU ZČU v Plzni, separuje předměty běžné denní potřeby, které instaluje do inertních prostor. Akcentuje tak podstatu zobrazeného a zdánlivě banální předmět povýší z kategorie prosté funkce do kategorie transcendence. Výchozí realitu podává se specifickou fragmentací, která je zaměřena na konkrétní segment předmětného spektra. Pro její obrazy je příznačné prostředí bez lidí. S předměty, pojatými jako hráči na jevišti světa, zachází Frgalová jako s objekty, do nichž se lze ukrýt, jež jí jsou osobně blízké. Uchovávají si vztah ke svému uživateli, ačkoli ten zůstává nezobrazen, je tím, kdo s nimi bydlí a pozoruje je. Někdy se zdá, že chtějí obraz opustit, prostor, rozpínající se kolem nich, je vytlačuje až na okraj rámu.

Kateřina Frgalová, currently studying in the Painting studio (led by Vladimír Véla) at the FDU ZČU in Pilsen, separates objects of everyday use, which she installs in inert spaces. It thus accentuates the essence of the image and elevates a seemingly banal object from the category of simple function to the category of transcendence. It presents the default reality with a specific fragmentation that is focused on a specific segment of the subject spectrum. An environment without people is characteristic of her paintings. With objects conceived as players on the stage of the world, Frgalová treats them as objects in which she can hide, which are personally close to her. They maintain a relationship with their user, although the user remains unseen, being the one who lives with them and observes them. Sometimes they seem to want to leave the picture, the space expanding around them pushes them to the edge of the frame.