Flowers That Bloom At Night
Flowers That Bloom At Night
2024
kombinovaná technika na plátně
mixed media on canvas
100 × 80 cm
64 600 CZK
DPH je účtováno podle zvláštního režimu dle § 90 zákona o DPH.
Flowers That Bloom At Night
Flowers That Bloom At Night
2024
kombinovaná technika na plátně
mixed media on canvas
100 × 80 cm
64 600 CZK
DPH je účtováno podle zvláštního režimu dle § 90 zákona o DPH.
Kateřina Ondrušková
1991
Uherské Hradiště
Kateřina Ondrušková se narodila v roce 1991 v Uherském Hradišti absolvovala Střední uměleckoprůmyslovou školu v Uherském Hradišti (2008 – 2011) a následně studovala na pražské Akademii výtvarných umění (2013 – 2019, ateliér Malba III Michaela Rittsteina, ateliér Malba I Jiřího Sopka/Roberta Šalandy a ateliér Malba III Josefa Bolfa a Jakuba Hoška). V r. 2017 studijně pobývala na University of Porto v Portu (Portugalsko). Ve své tvorbě Ondrušková zpracovává přírodní motivy, především květiny. Její umění je hluboce osobní, soustředí se především na vlastní myšlenky a melancholické úryvky z její paměti. Místo vizualizace nahrazuje konkrétní přírodní útvary nejednoznačnými znaky, slovy či zkratkami. Během absolutoria se zajímala především o zahrady, zatímco její nejnovější práce byly inspirovány jejími cestami po Blízkém východě. Její cesty do Jordánska vedly ke třem tematickým cyklům, přičemž série SAD ROCK se stala zásadním archetypem pro její další hledání organických forem. V roce 2021 vystavovala v Trafo Gallery na skupinové výstavě s názvem TA malba.
Kateřina Ondrušková was born in 1991 in Uherské Hradiště, graduated from the Secondary School of Applied Arts in Uherské Hradiště (2008 – 2011) and then studied at the Academy of Fine Arts in Prague (2013 – 2019, Painting III by Michael Rittstein, Painting I by Jiří Sopko/Robert Šalanda and studio Malba III studio of Josef Bolf and Jakub Hošek). In 2017, she studied at the University of Porto in Porto (Portugal). In her work, Ondrušková processes natural motifs, especially flowers. Her art is deeply personal, focusing primarily on her own thoughts and melancholic excerpts from her memory. Instead of visualization, it replaces concrete natural formations with ambiguous signs, words or abbreviations. During graduation, she was mainly interested in gardens, with her latest works inspired by her travels in the Middle East. Her trip to Jordan led to three thematic cycles, with the SAD ROCK series becoming a crucial archetype for her continued search for organic forms. In 2021, she exhibited at the Trafo Gallery in a group exhibition called TA painting.