Doma v Kameňáku

At Home in Kamenný Újezd

2024

olej, prošívání plátna, látkové tvary a papír na plátně

oil, quilting on canvas, fabric shapes and paper on canvas

100 × 70 cm

61 300 CZK

DPH je účtováno podle zvláštního režimu dle § 90 zákona o DPH.

VAT is charged according to a special regime according to Section §90 of the Act of VAT.

Natálie Želeva

1999

Jistá deregulace je podstatným jevem v díle Natálie Želevy, aktuálně studující Ateliér Malby II (Škola Julia Reichela a Milana Mikuláštíka) na AVU v Praze. Autorka maluje fantaskní exponované situace, které zasazuje do konkrétních míst. Obrazy jsou v podstatě nutkavými záznamy vlastních představ. Zásadní není kresebná litera sdělení. Podstatná je autentická energie, určitý „deníkový“ záznam konkrétní situace. Pojetí krajiny je zpředmětněné do mnoha čitelných podrobností, s nimiž se autorka setkávala na cestě domů, takže by jistě byla schopna před plátnem říci, co každý úsek pro ni znamená. Želeva se prodírá labyrintem zákrut, plným skutečných a bludných nástrah, každá z cest je její osobní výpovědí. Na jejich konci je návrat domů, obsažený v důvěrných sešitech s pokreslenými stránkami, vlepenými do obrazu.

A certain deregulation is an essential phenomenon in the work of Natália Želeva, who is currently studying Painting Studio II (Julius Reichel and Milan Mikuláštík School) at AVU in Prague. The author paints fantastic exposed situations, which she places in specific places. Paintings are essentially compulsive records of one's imaginations. The font of the message is not essential. Authentic energy, a certain "diary" record of a specific situation is essential. The concept of the landscape is objectified in many legible details that the author encountered on her way home, so she would surely be able to say in front of the screen what each section means to her. The tortoise makes its way through a labyrinth of twists and turns, full of real and delusional pitfalls, each of the paths is her personal statement. At the end of them is a return home, contained in confidential notebooks with drawn pages pasted into the picture.