Cut and Framed
2017-2018
pozinkovaný plech, lepidlo, potištěný plakátovací papír
galvanized sheet metal, glue, printed poster paper
129 × 148 cm
287 300 CZK
DPH je účtováno podle zvláštního režimu dle § 90 zákona o DPH.
Cut and Framed
2017-2018
pozinkovaný plech, lepidlo, potištěný plakátovací papír
galvanized sheet metal, glue, printed poster paper
129 × 148 cm
287 300 CZK
DPH je účtováno podle zvláštního režimu dle § 90 zákona o DPH.
Epos 257 Epos 257
1982
Vystudoval Vysokou školu uměleckoprůmyslovou v Praze (2008–2016; Ateliér Intermediální konfrontace Jiřího Davida). Je bývalým členem umělecko-aktivistického uskupení Ztohoven, českým vizuálním umělcem, který pracuje s urbanistickým prostředím, ikonografií a ikonologií města. V současnosti je doktorandem Akademie výtvarných umění v Praze (Ateliér intermédií 2). Svými intervencemi často cílí na citlivá společenská témata a opakovaně se dotýká problematiky veřejného prostoru. Občanská identita umělce zůstává veřejnosti neznámá. Začínal jako writer, první tagy vytvořil již ve třinácti letech. K Eposovým počátkům odkazuje rovněž číslovka v jeho pseudonymu. Pod číslem 257 se totiž dlouhou dobu skrýval paragraf zaměřený na poškozování cizí věci, s nímž umělec opakovaně přicházel do styku. Některé graffiti principy jsou v autorově tvorbě přítomné neustále: především invazivní charakter práce, insiderský vhled do městské krajiny a vědomý pohyb na hraně zákona i za ní. Pro uměleckou činnost Epose 257 je charakteristické zkoumání veřejného prostoru, především pak způsobu, jakým je využíván, a neustálá revize hranice toho, co je a co už není veřejné. Zejména v pozdějším umělcově díle se často mísí živelnost a drzost pouliční scény s hloubavostí a komplexností kriticky uvažujícího autora. Tvorbu ve veřejném prostředí Epos opakovaně konfrontuje s jejím institucionálním pojetím. Trafo Gallery v roce 2018 vydala autorovu publikaci Kořeny, větve a šlahouny, která se umístila na 1. místě v soutěži Nejkrásnější české knihy roku 2018 (v kategorii Knihy o výtvarném umění).
A graduate of the Academy of Arts, Architecture, and Design in Prague (2008–2016, Studio of Intermedia Confrontation, prof. Jiří David) and a former member of the artistic activist group Ztohoven, Czech visual artist Epos 257 works with the urban environment and the iconography and iconology of the city. He is currently a doctoral candidate at the Academy of Fine Arts in Prague (intermedia, profs. Dušan Zahoranský and Pavla Sceranková). His interventions often touch on sensitive social issues and his work has repeatedly explored the question of public space. His true identity remains anonymous. He began as a graffiti writer, creating his first tags at age thirteen. The number in his pseudonym is a reference to these beginnings: For a long time, 257 was the number of the legal section covering property damage – a part of the legal code he frequently came into contact with. Certain graffiti principles are still present in his work, in particular the invasive character of his art, his insider view of the urban landscape, and his conscious existence on or beyond the limits of the law. The artistic activities of Epos 257 are characterized by an exploration of public space, in particular the way in which it is used and the constantly changing boundaries of what is and is not public. Especially in his more recent work, the wild and elemental nature of the street scene is frequently mixed with the complexity and profundity of a critically thinking artist. Epos 257 also repeatedly confronts art in the public space with its institutional interpretation. In 2018, Trafo Gallery published the book Roots, Branches, Offshoots, which took first place in the “Books on Fine Art” category of the 2018 Most Beautiful Book competition.